Het regelmatig eten van fastfood zorgt ervoor dat onze hersenen krimpen. Door de vele verzadigden vetten die er in dit voedsel zitten, neemt de doorbloeding van de hersenen af. Daarbij komt nog dat fastfood een groot tekort heeft aan vitaminen A,B,C en D, waardoor het brein letterlijk krimp. Mensen die juist veel van die vitaminen binnen krijgen hebben een relatief groter brein.
Studie
De studie komt van de Universiteit van Portland en de Universiteit van Oregon naar breinveroudering onder bejaarden dat al meer dan dertig jaar loopt, zo vertelt psycho wetenschappelijk tijdschrift Neurology.
Bron: Nu.nl







